Lite om mina träningsrutiner


Andra dagen på Slanka Maxi. Än så länge känner jag inte av hungern, vilket är bra även om man egentligen inte är sugen på mat i denna värmen. Hoppas så innerligt på regnet ska komma, vi skulle alla behöva det, speciellt natur och djur.

Såhär ser mina träningsrutiner ut nu under dessa 3 veckor:

I förmiddags gick jag en promenad med mina barn och min väninna, brände 657 kcal. Och kvällen bestod som vanligt av träning.Tog 20 ”minuter walk 1 mile” (finns på Youtube), 15 min cardio där bland annat plankan och en massa situps finns på schemat. Blev även intensiv träning på crosstrainern. Försöker hålla detta schema varje dag, har hållit det nu i några veckor, men börjar inse att kroppen även behöver en vilodag.

Ska försöka minska lite på träningen, istället för att träna 7 dagar i veckan – en timme om dagen, ha 1-2 lediga icke sammanhängande träningsdagar i veckan. Kroppen behöver också få vila upp sig. Dock så kommer dessa vilodagar innehålla 30-60 min lugn promenad istället.

Vill du också gå ned i vikt med Linda och Slanka? Handla här!

Slanka Maxi innebär att Linda går på Slankas intensivaste viktprogram där man äter 3 Slanka måltider per dag – men med ett mycket lågt kaloriintag på totalt 500 kcal/dag, en så kallad VLCD (Very Lov Calorie Diet). Efter 3-4 dagar börjar kroppen producera ketonkroppar vilket gör att hungerkänslorna kraftigt avtar och muskelmassan samtidigt skyddas. Reserverna tas från fettlagren.

3 Slanka måltider per dag ger 100 % fullvärdig näring med alla vitaminer, mineraler och spårämnen som kroppen behöver – därför ställer inte kroppen inte in sig på svält.
Linda kommer också få coachning och stöd från Slankas träningsexpert Jeanette. En del av mångas framgång i viktnedgången – är just stödet och kontakten med Slankas coacher – som ger feedback och hjälper en med att träna in nya tankebanor under en livsstilsförändring.

Vill du också gå ned i vikt med Linda och Slanka? Handla här!

Share this post