Unna dig att njuta men prioritera rätt!

Några tips inför påsk – till dig som försöker gå ner i vikt

  1. Dra ner på kaloriintaget halva dagen med hjälp av Slanka. Grunda gärna med en shake strax innan festen, så minskar risken att överäta.
  2. Ät med måttapå lite mindre tallrik.
  3. Gör medvetna val!Ät inte slentrianmässigt av det du egentligen lika gärna kan undvara.
  4. Ät långsamt, tugga väloch njut av det du bestämt dig för att äta. Känn in när du är mätt och stoppa i tid.
  5. När du har ätit din portionmen ändå vill ha mer– ta en Slanka minttablett eller en frukt – det brukar bromsa aptiten.
  6. Drick inte dina kalorier– skippa alkohol och läsk/påskmust. Välj kolsyrat vatten som du smaksätter själv.
  7. Tänk 2 är mer än 0!Planera godiset i förväg – ta 2 praliner och njut ordentligt av dessa istället för att frossa.
  8. Rör på dig– en promenad i friska luften – umgås med familj/vänner – kolla in alla vårtecken!

Om du trots allt råkar överäta, balansera upp ditt kaloriintag nästa dag med Slanka plus en extra lång promenad eller ett träningspass.

TiPS:Överraska med något oväntat i påskäggen, t ex olika sorters nötter och torkad frukt, biobiljetter, trisslotter, parfym, tvål, lipgloss etc.

Vill du också gå ner i vikt med Slanka, handla här!

 Vill du också gå ner i vikt med Slanka, handla här!

Share this post